Direktlänk till inlägg 11 augusti 2015

Lite mer om Visningen

Mikael har redan skrivit en del av vad vi tycker om huset.

Det absolut första jag la märket till var att köket var så mycket större än vad jag hade förväntat mig, vilket var en mycket glad överraskning   

Dom hade valt något högre högskåp i köket vilket gör att man får mer förvaringsutrymme och det är ju toppen om man kan utnyttja höjden på ryggåstaket.

Deras diskbänk var av granit vilket var sjukt snyggt! Kostade dock 49.000:- Så för våran del blir det nog standard.

Men jag hade verkligen velat ha granit!  


Dom hade valt spotlights i hela ryggåstaket hall/kök/vardagsrum, i båda badrummen, alla fönster i kök och vardagsrum och även i stora sovrummet. Sammanlagt ca 40 st spottar.


Jag har velat mellan att vilja ha spotlights eller inte men efter att ha sett hur stor yta som ska lysas upp så får jag faktiskt ändra mig igen och säga att jag vill ha spottar i ryggåstaket! Och givetvis i alla fönster i kök och vardagsrum.

Badrummen vill jag också ha spottar i. I allrummet hade det nog också varit bra med spottar men inte nödvändigt.


När det gäller tvättstugan så är jag fortfarande fast vid att jag vill ha en längre bänkyta.

Och efter att ha sett centraldammsugarens slang så är jag ganska så säker på att jag inte vill bråka med en lång klumpig slang utan väljer då hellre min dammsugare. 


Och som Mikael skrev så hade dom köpt en egen garderob med skjutdörrar till stora sovrummet som snickarna klädde in med en snygg list. Det ser mer enhetligt ut och vi är överens om att den lilla extra detaljen vill även vi ha.


Tyvärr har vi inga bilder på dessa detaljer då jag bad Mikael fota ALLT men han var så förtrollad så det blev ingen bilder på insidan   


Kamin är en självklarhet att vi ska ha men vi får nog ta den vid ett senare tillfälle då pengarna bara flyger iväg på tillval. Men vi ska förbereda för kaminen så vi kan installera den när vi sprarat ihop pengar till den.


Altan är något som jag vill få upp hyffsat fort, Mikael ska få äran att snickra ihop den medan jag målar huset.

Vi ska nog kunna hjälpas åt    När det gäller eluttag så finns det inget på baksidan vid altanen vilket vi blev tippsade om att sätta dit. 


Nu vill jag verkligen att det sätter fart, vi mailade våran säljare idag och frågade hur det går med våra bygglovshandlingar, han meddelade oss att han borde få dom från huvudkontoret under veckan.

Denna väntan är hemsk! Det känns som ingenting händer.

Men nu är det bara till att vänta på bygglovshandlingarna så vi kan skicka in dom till kommunen.


/Alexandra







 
 
Vinkelhuset

Vinkelhuset

11 augusti 2015 20:36

Ja alltså all denna väntan! Men kul att ha set hur det kan se ut, måste kännas lättare att föreställa sig slutresultatet då! 😀

http://Vinkelhuset.blogg.se

Alexandra & Mikael Clason Gustafsson

11 augusti 2015 20:53

Ja det är mycket lättare att planera när man har sett det i verkligheten.
Men man längtar som sagt ihjäl sig nu när man fått känna på huset 😉

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

En tanke vi hade med bloggen var att dokumentera allt så vi när som helst ska kunna kolla och se tillbaka på hur denna resan varit. Nu har vi ju inte varit sådär flitiga med bloggandet vilket är väldigt synd. Känns som att vi fokuserat lite mer på In...

Diverse rör och makadam på plats. :)   8 September. Dag 5.         Här har vi en lycklig Liam. Jag har en liten förhoppning om att han ska kunna få åka med en dag när det passar grävmaskinisten. Det hade förgyllt hans dag.      ...

När vi idag efter jobbet åkte till tomten hade vår första leverans skett.   Bland annat kom cellplasten och kantformen för plattan mm. Tydligen blev det en omlastning då det är lite trångt för en fullstor lastbil med släp att komma fram till tomten...


Vad som hände 3e dagen på tomten är lite suddigt. Vi verkar inte ha dokumenterat till 100%    Vi tror att de påbörjade urgrävningen av den andra tomten samtidigt som vi hade väldigt många mer leveranser av grus och sten. Även uppfyllning av huset s...


Det kändes lätt lustigt att man i princip gick och väntade på att helgen skulle ta slut så man kunde åka till tomten och se hur långt dem kommit.  Det är en helt otrolig upplevelse egentligen att se sitt hus växa fram. Det går verkligen fort och va...

Presentation


Välkommen till vår blogg där vi delar med oss av vår resa till ett nybyggt hus. Här kommer vi lägga upp allt som har med bygget att göra samt tips och idéer etc.
Vi är en barnfamilj på 4 st. som bygger vårt drömhus med Eksjöhus Prio Två.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Eksjöhus prio två bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards