Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

I väntan på bygglov

Eftersom vi fick vårat lånelöfte så sent så hann vi inte skicka in våran bygglovsansökan innan semestern så vi får nu vänta tills semestern är över innan det händer någonting mer.


I väntan på bygglov och avstyckning så kollar vi runt väldigt mycket på andra Prio Två bloggar för att få lite insperation.


Jag har ganska klart för mig hur jag vill ha det, jag och Mikael har väl för det mesta samma ideér.


Jag tycker det är för lite arbetsyta och förvaring i köket och vill få iallafall en liten extrabänk.

Jag vill dock inte ta bort öppningen från hallen in i köket då jag vill ha en så öppen och ljus känsla som möjligt.

Jag har då tänkt att i ena hörnet sätta ett extra skåp där vi kan ha te.x kaffemaskinen på. 


Det rödmarkerade skåpet.

    


I tvättstugan vill jag ta bort all inredning och själv köpa den.

Jag vill ha bänkskiva hela vägen.

Jag vill även ha ett liggandes fönster i tvättstugan men vet inte om det är möjligt att få.


     

 


Jag vill inte ha centraldammsugare som vi hade tänkt från början.


Jag vill ta bort alla gerderober i sovrummen och köpa egna från Ikea med skjutdörrar.


Det finns många fler detajer som vi funderar på men vi har inte fått se Prio Två huset i verkligheten än.

Efter semestern ska vi få komma till ett visningshus. Vi får se hur vi könner när vi sett det i verkligheten.


/Alexandra



 
 
Johanna

Johanna

25 juli 2015 20:14

Vad kul med en ny priotvå blogg!

http://www.finneback.se

Alexandra & Mikael Clason Gustafsson

25 juli 2015 20:42

Ja det är kul med olika prio två bloggar!
Man får väldigt många bra tips och idéer när man kollar runt!
Eran blogg är en favorit vi har 😊

 
Daniel

Daniel

26 juli 2015 00:01

Bra idé med högskåpet i tvättstugan. Vi ska oxå köra Ikea skåp där men tänke först ha överskåp i hörnet. Tror vi kommer tänka om nu :-)

http://www.finneback.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

En tanke vi hade med bloggen var att dokumentera allt så vi när som helst ska kunna kolla och se tillbaka på hur denna resan varit. Nu har vi ju inte varit sådär flitiga med bloggandet vilket är väldigt synd. Känns som att vi fokuserat lite mer på In...

Diverse rör och makadam på plats. :)   8 September. Dag 5.         Här har vi en lycklig Liam. Jag har en liten förhoppning om att han ska kunna få åka med en dag när det passar grävmaskinisten. Det hade förgyllt hans dag.      ...

När vi idag efter jobbet åkte till tomten hade vår första leverans skett.   Bland annat kom cellplasten och kantformen för plattan mm. Tydligen blev det en omlastning då det är lite trångt för en fullstor lastbil med släp att komma fram till tomten...


Vad som hände 3e dagen på tomten är lite suddigt. Vi verkar inte ha dokumenterat till 100%    Vi tror att de påbörjade urgrävningen av den andra tomten samtidigt som vi hade väldigt många mer leveranser av grus och sten. Även uppfyllning av huset s...


Det kändes lätt lustigt att man i princip gick och väntade på att helgen skulle ta slut så man kunde åka till tomten och se hur långt dem kommit.  Det är en helt otrolig upplevelse egentligen att se sitt hus växa fram. Det går verkligen fort och va...

Presentation


Välkommen till vår blogg där vi delar med oss av vår resa till ett nybyggt hus. Här kommer vi lägga upp allt som har med bygget att göra samt tips och idéer etc.
Vi är en barnfamilj på 4 st. som bygger vårt drömhus med Eksjöhus Prio Två.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Eksjöhus prio två bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards